Vanliga frågor



På den här sidan samlar vi frågor och svar så att du lättare och snabbare kan få reda på det du undrar över. Hittar du inte det du söker, eller inte riktigt får svar de på frågor du undrar över, kontakta oss så hjälper vi dig.

FAQ

Färdigmatuppsala.se kan du förbeställa färdiga maträtter/kalla matlådor enkelt & smidigt
med Swish/Klarna eller bankkort betalning.
Vi publicerar veckans maträtter varje torsdag och beställningar tillgänglig t.o.m. onsdag kl.24 i nästa vecka.

Har du fler frågor? Kontakta oss!  018-71 20 20 | info@happy-food.se

Varför väljer jag färdigmatuppsala.se?

1. Färdig mat lagad av en riktig kock
Våra färdiga matlådor/maträtter är den lättaste sättet att skapa sin måltid! Bara att värma.
2. Sparar tid, pengar och miljön.
Du spar mycket tid kring matlagningen t.ex. slipper du inköp av råvaror, att planera en matsedel, matlagningen. Här finns pengar att spara då det inte blir något matsvinn så du slipper slänga råvaror som inte går åt och el som behövs under tillagningen.
3. Höga kvalité av råvarorna.
Vi är KRAV-certifierade med -restaurang SILVER(60% eko). Vi använder KRAV-märkta och ekologiska råvaror. Använder även lokala råvaror så som Faringe kött och Upplands potatis.

Om betalning

Vilka betalningssätt har ni?

Du kan betala med Swish, Klarna och även bankkort.

När betalar jag?

Efter du valt matlådor/maträtter, fortsätt till kassan, fyll i dina uppgifter, sedan dyker betalnings alternativ upp, du kan välj på Klarna(inkl. Swish) eller Betala med kort.

Om leverans/avhämtning

Vilka områden levererar ni?

Vi levererar inom Uppsala stad. (kostar +60kr)

Vad händer om jag inte är hemma vid min leverans/inte avhämtar i tid?

Ni kan anteckna i rutan ”Leveransadress och portkod (valfritt)” under betalnings processen eller kontakta oss via e-post: info@happy-food.se.
Vi kontaktar er om det blivit leverans problem t.ex. frånvaro eller att ni inte dyker upp i tid. Tänk på att skriva in rätt mobilnummer och svara om vi ringer vid leveransen. Vet man att man inte kommer vara hemma så ställ gärna ut en kylväska vi kan lämna maten i.

Om produkter

Vilken hållbarhet är det på varorna i kassarna?

Det oftast 7-8 dagar hållbarhet från hemleveransen/avhämtningen. Vi informerar bäst före (BF) under förklarning av produkten på butikens sidor.

Får jag frysa kylda matlådor/maträtter? Hur långt kan man ha dem i frysen?

Ja, det kan du göra. Innan bäst före kan du frysa in maten. Vi rekommenderar att ni tinar maten innan ni värmer upp den sen och ca 6 mån, men den håller längre i frysen egentligen.

Varför kan era produkter behållas så långt, 7-8 dagar?

Vi använder ”livsmedels gas” när vi lockar matlådor, vilket innebär att vi tar bort syre ur matlådan.

Har ni allergifria maträtter? Vilka?

Vi har maträtter som inte är med tillsatt gluten/laktos/mjölkprotein (=vegan). Inom veckans meny är över hälften av maträtterna med inget tillsatt gluten eller laktos. Läs gärna på sidan av maträtten där finns innehålls beskrivning.

Hur mycket netto vikt har produkter?

– Kalla matlådor har oftast ca. 450g/st. L/B/H(cm): ca 21.6 x 14.6 x 4.5
– Stor-pack har olika netto vikt på varje maträtter, ca 1 kg för 4 portioner och ca 500g för 2 portioner. Vi skriver netto vikt på etiketterna på varje produkt. Stor-packs bild är ett serverings förslag för 1 portion.

Om att reklamera

Hur reklamerar jag en dålig eller saknad vara?

Kontakta oss via telefon eller e-post. Informera gärna oss beställnings numret (# och 4 siffror) i orderbekräftelse mejlet vilket gör att svara/fixa problemet smidigare. Spar produkten ni vill reklamera.

Har jag ångerrätt?

Nej, det har vi tyvärr inte.

Har du frågor om vår mat eller vill du ha hjälp att beställa?